Fitness Challenge

IFBB Fitness Challenge 2024

 
2024-ben Magyarországon is lehetőséged van résztvenni az IFBB Fitness Challenge versenysorozatán:
A 2024-es állomások:
2024. április 6.   IFBB Fitness Challenge Magyar Kupa – Budapest XI. Kerület (Kvalifikáció az Európabajnokságra)
2024. május 2.-6 IFBB European Championships – Santa Susanna
2024. június 2.  IFBB Diamond Cup – Budapest
2024. szept. 21-22.  IFBB Fitness Challenge Magyar Bajnokság – Budapest XI. Kerület  (Kvalifikáció az Világbajnokságra)
2024 szeptember –  Arnold Classic – még nem ismert a pontos időpont
2024 november 1-4  IFBB World Fitness Cup – Santa Susanna
Az első verseny, melyre már tudsz is regisztrálni:
2024. április 6.   IFBB fitness Challenge Magyar Kupa – Budapest XI. Kerület , Thor Gym
KIEMELT TÁMOGATÓ: SV Sports Nutrition
Az SV nagy értékű, professzionális táplálékkiegészítő csomagokkal ajándékozza meg az összes kategória minden dobogósát!
A 4 versenyszám:
– Férfi és Női egyéni GOLD kategória
– Férfi és Női egyéni SILVER kategória
– GOLD páros Férfi – Férfi, Női-Női, Vegyes
– SILVER páros Férfi – Férfi, Női-Női, Vegyes
Nevezési díj: 10.000.-
(minden további kategóriában indulás 2.500.-/kat.) azaz ha valaki szeretne az össze lehetséges kat. -ban elindulni (egyéni gold/egyéni silver/páros gold/páros silver/páros vegyes gold/ páros silver vegyes) 22.500.- a nevezési díja.
Helyszín: Thor Gym Újbuda – 1116 Bp. Nándorfejérvári út 40/a.
Időbeosztás: 9:00-16:00 között
Feladatleírások

Gold Standard

 

Az IFBB FITNESS CHALLENGE hat különböző, kettő perces állomásból áll, ahol minden állomás között kettő perc pihenő van.

 

 

Kategóriák:

 

–        Women’s Fitness Challenge (Gold Standard)

–        Men’s Fitness Challenge (Gold Standard)

 

Fitness Challenge leírás:

 

–        Egy állomás kettő percig tart, ahol a maximális ismétlésszámot kell végrehajtani.

–        Mind a hat állomás egyenértékű, a végelszámolásnál összeadódnak a szerzett pontok.

–        Az állomások meghatározott sorrendben követik egymást, tehát mindenki az első állomáson kezdi a megmérettetést és a meghatározott sorrendben folytatja azt.

–        Amint az első versenyző megkezdi a második állomást, úgy a következő versenyző megkezdi az első állomást és így tovább.

–        A versenyző bármennyit pihenhet az aktív kettő perc alatt.

–        Az nyer, aki a legtöbb pontot szerezte összességében.

–        Pontegyenlőség esetén, az nyer, aki a legtöbb ismétléssel rendelkezik a hat állomás valamelyikén.

–        A megmérettetés ideje 22 perc.

 

 

Feladatok:

 

–        1. 2 perc Húzódzkodás pronált fogással

–        2. 2 perc Dobozra ugrás (50 / 60 cm)

–        3. 2 perc Tolódzkodás nyújtott lábbal

–        4. 2 perc Sétáló kitörés rúddal, hátsó tartással (30 / 50 kg)

–        5. 2 perc Felülés tárcsával (10 kg)

–        6. 2 perc Devil Press kézisúlyzóval (2 x 10 / 15 kg)

  1. Húzódzkodás pronált fogással

 

Kiinduló pozícióban a versenyző teljesen nyújtott térddel és könyökökkel indul, pronált fogással. A felső pozícióban a versenyző álla vonalának el kell hagynia a rúd vonalát. A versenyző ezek után visszatér a kiinduló pozícióba, és megáll a legalsó pozícióban egy pillanatra, ahol könyökök ismét teljesen nyújtott pozícióba kerülnek. A térdek végig nyújtott pozícióban vannak.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző bármely pozícióban behajlítja a térdét,

–        a versenyző nem nyújtja ki teljesen a könyökeit az alsó pozícióban,

–        a versenyző álla nem haladja el a rúd vonalát a felső pozícióban,

–        a versenyző nem tartja meg egy pillanatra az alsó pozíciót.

–        Kipping és rángatózás nem megengedett.

  1. Dobozra ugrás (50 / 60 cm)

 

Kiinduló pozícióban a versenyző a doboz előtt áll, teljesen egyenes törzzsel, nyújtott térdekkel és csípővel. A két lábával egyszerre felugrik a dobozra, ahol a törzs, térdek és a csípő egy pillanatra teljesen nyújtott helyzetbe kerül. Ezt követően a versenyző leugrik, vagy lelép a kiinduló pozícióba, ahol a két láb a talajra ér. Az ismétlés akkor ér véget, amikor a versenyző leugrott, vagy lelépett a dobozról.

 

A női versenyzők 50 cm-es magasságú dobozt használnak, még a férfiak 60 cm magasságút.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző térdei vagy csípője nem kerül teljesen nyújtott pozícióba a felső pozícióban,

–        a versenyző pattog és nem áll bele a felső vagy alsó pozícióba.

 

  1. Tolódzkodás nyújtott lábbal

Kiinduló pozícióban a versenyző a párhuzamos rúdon teljesen nyújtott könyökökkel kezdi a gyakorlatot. A lábak végig nyújtott pozícióban vannak a csukló vonala előtt. A versenyző leengedi magát 90 fokos szögig, ahol a vállak egyvonalba kerülnek a könyökök vonalával. A versenyző ezek után visszatér a kiinduló pozícióba, ahol a könyökök teljesen nyújtott helyzetbe kerülnek.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző vállának vonala nem kerül elég mélyre,

–        a versenyző lábai nincsenek kinyújtva,

–        a versenyző lábai nincsenek a csukló vonala előtt,

–        a versenyző könyökei nem kerülnek teljesen kinyújtásra a felső pozícióban.

  1. Sétáló kitörés rúddal, hátsó tartással (30 / 50 kg)

Kiinduló pozícióban a versenyző álló helyzetben helyezkedik el, ahol a csípő és térdek nyújtott helyzetben vannak, a rúd hátul, a vállain helyezkedik el. Kitörést hajt végre előre az egyik lábával, ahol a térd érinti a talajt és a térdek 90 fokos szöget zárnak be. Ezt követően a másik lábával mellé zár, majd felegyenesedik, ahol a törzs, térdek és a csípő teljesen nyújtott pozícióba kerül.

 

A női versenyzők 30 kg-os súlyt használnak, még a férfiak 50 kg-osat.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző térde a kitörés során nem érinti a talajt,

–        a versenyző térdei nem 90 fokos szögben helyezkednek el,

–        a versenyző nem zár vissza mellé a másik lábával a felső pozícióban.

–        Amennyiben a versenyző ledobja, leteszi a rudat, úgy a 2 perc véget ért.

 

  1. Felülés tárcsával (10 kg)

Kiinduló pozícióban a versenyző a hanyatt fekvésben helyezkedik el, ahol a térdek és a csípő 90 fokos szöget zárnak be. A versenyző a mellkasa felett, nyújtott könyökökkel tartja a 10 kilós tárcsát. Ezt követően a versenyző felülést hajt végre, teljesen nyújtott könyökökkel, amíg a törzs merőleges nem lesz a talajra. Majd a versenyző visszatér a kiinduló pozícióba, ahol a felsőháti szakasz érinti a talajt. A talpak valamely részének végig érintkezniük kell a talajjal.

 

Mindkét nem 10 kg-os tárcsát használ.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző lába elemelkedik a talajról,

–        a versenyző könyöke hajlított pozícióba kerül,

–        a versenyző nem hajt végre teljes felülést,

–    a versenyző nem a mellkasa felett tartja a tárcsát a kiinduló pozícióban,

–        a versenyző hátának felsőháti szakasza, nem érinti a talajt az alsó pozícióban.

  1. Devil Press kézisúlyzóval (2 x 10 / 15 kg)

Kiinduló pozícióban a versenyző álló helyzetben helyezkedik el, ahol a csípő és térdek nyújtott helyzetben vannak. A kézisúlyzók a versenyző kezeikben helyezkednek el a két oldalon. Ezt követően a versenyző fekvőtámasz pozícióba juttatja magát a kézisúlyzókkal, majd azokon karhajlítást végez, ahol a vállak egyvonalba kerülnek a könyökökkel és 90 fokos szöget zárnak be. A mellkas érintheti a talajt, de nem kötelező. Majd a versenyző visszatér a kiinduló pozícióba, ahol a törzs, térdek és a csípő teljesen nyújtott helyzetbe kerül. Ezután karhajlítás hajt végre a versenyző, majd fejfölé juttatja a súlyokat, ahol a bicepsz a fül vonalába kerül és a könyökök teljesen nyújtott helyzetbe kerülnek. Snatch és jerk technika nem engedélyezett, push press igen.

 

A női versenyzők 2 x 10 kg-os kézisúlyzót használnak, még a férfiak 2 x 15 kg-osat.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző nem a súlyzókkal a kezeiben kezdi az ismétlést,

–        a versenyző könyöke és válla az alsó pozícióban nem kerül 90 fokos szögbe,

–        a versenyző a felső pozícióban nem egyenesedik ki a karhajlítás megkezdése előtt,

–        a versenyző nem nyújtja ki teljesen a könyökeit a felső pozícióban,

–        a versenyző felugrik és teljesen elemelkednek a lábai a talajról a fejfölé juttatás közben.

 

 

 

Silver Standard

 

 

Az IFBB FITNESS CHALLENGE hat különböző, kettő perces állomásból áll, ahol minden állomás között kettő perc pihenő van.

 

 

Kategóriák:

 

–        Women’s Fitness Challenge (Silver Standard)

–        Men’s Fitness Challenge (Silver Standard)

 

–        Egy állomás kettő percig tart, ahol a maximális ismétlésszámot kell végrehajtani.

–        Mind a hat állomás egyenértékű, a végelszámolásnál összeadódnak a szerzett pontok.

–        Az állomások meghatározott sorrendben követik egymást, tehát mindenki az első állomáson kezdi a megmérettetést és a meghatározott sorrendben folytatja azt.

–        Amint az első versenyző megkezdi a második állomást, úgy a következő versenyző megkezdi az első állomást és így tovább.

–        A versenyző bármennyit pihenhet az aktív kettő perc alatt.

–        Az nyer, aki a legtöbb pontot szerezte összességében.

–        Pontegyenlőség esetén, az nyer, aki a legtöbb ismétléssel rendelkezik a hat állomás valamelyikén.

–        A megmérettetés ideje 22 perc.

 

 

Feladatok:

 

–        1. 2 perc Invertált evezés pronált fogással

–        2. 2 perc Jefferson Squat (40 / 60 kg)

–        3. 2 perc Tolódzkodás padon

–        4. 2 perc Kitörés helyben, kézisúlyzókkal (2 x 10 / 15 kg)

–        5. 2 perc Felülés tárcsával (10 kg)

–        6. 2 perc Kettlebell Snatch (8 / 12 kg)

  1. Invertált evezés, pronált fogással

 

Kiinduló pozícióban a versenyző a rúd alatt helyezkedik el, lábak a dobozon (sarkak / vádli). A versenyző vállszéles fogásban fogja a rudat, teljesen nyújtott könyökökkel, pronált fogással. A test végig egyenes vonalat alkot a levegőben, tehát a térdek és a csípő végig nyújtott pozícióban vannak. A felső pozícióban a versenyző mellkasa érinti a rudat. A versenyző ezek után visszatér a kiinduló pozícióba, ahol könyökök ismét teljesen nyújtott pozícióba kerülnek.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző mellkasa nem érinti a rudat a felső pozícióban,

–        a versenyző nem nyújtja ki teljesen a könyökeit az alsó pozícióban,

–        a versenyző nem egyenes testtel hajtja végre az ismétlést,

–        Kipping, butterfly technika és rángatózás nem megengedett.

 

 

 

  1. Jefferson Squat (40 / 60 kg)

 

Kiinduló pozícióban a versenyző vállszéles terpeszben helyezkedik el, ahol a rúd a lábai között található a talajon, majd testvonalon kívül megfogja a rudat. Innen felhúzást hajt végre láb között, ahol a felső pozícióban a térdek és a csípő teljesen nyújtott helyzetbe kerül, a felső pozícióban a boka, térd, csípő és a váll egy tengelyben található.

 

A női versenyzők 40 kg-os súlyt használnak, még a férfiak 60 kg-osat.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző térdei vagy csípője nem kerül teljesen nyújtott pozícióba a felső pozícióban,

–        a versenyző nem húzza ki magát a felső pozícióban, azaz a válla nem kerül egy tengelybe a bokával, térdével és csípőjével,

–        az ismétlések között a rúd nem érinti a talajt,

–        amennyiben a versenyző elejti a rudat.

 

 

 

  1. Tolódzkodás padon

Kiinduló pozícióban a versenyző a tenyerein és sarkain támaszkodik, amik kettő különböző padon helyezkednek el, egymással szemben. Innen a versenyző teljesen nyújtott könyökökkel kezdi a gyakorlatot. A lábak végig nyújtott pozícióban vannak. A versenyző leengedi magát 90 fokos szögig, ahol a vállak egyvonalba kerülnek a könyökök vonalával. A versenyző ezek után visszatér a kiinduló pozícióba, ahol a könyökök teljesen nyújtott helyzetbe kerülnek.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző vállának vonala nem kerül elég mélyre,

–        a versenyző könyökei nem kerülnek teljesen kinyújtásra a felső pozícióban,

–        a versenyző térdei nincsenek kinyújtva.

 

 

 

  1. Kitörés helyben, kézisúlyzókkal (2 x 10 / 15 kg)

Kiinduló pozícióban a versenyző álló helyzetben helyezkedik el, ahol a törzs, csípő és térdek nyújtott helyzetben vannak, súlyzók a kezekben, testvonalon kívül. A súlyzókat kizárólag nyújtott könyökökkel, testvonalon kívül lehet tartani. A versenyző innen kitörést hajt végre előre az egyik lábával, ahol a térd érinti a talajt és a térdek 90 fokos szöget zárnak be. Ezt követően visszalép a kiinduló pozícióba, ahol felegyenesedik, a törzs, térdek és a csípő teljesen nyújtott pozícióba kerül.

 

Amennyiben a versenyző ledobja, leteszi a súlyzót, súlyzókat, úgy a 2 perc véget ért. Pihenni csak kézben tartott súlyokkal lehet.

 

A női versenyzők kettő darab 10 kg-os kézisúlyzót használnak, még a férfiak kettő darab 15 kg-osat.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző térde a kitörés során nem érinti a talajt,

–        a versenyző térdei nem 90 fokos szögben helyezkednek el,

–        a versenyző nem zár vissza mellé a lábával a felső pozícióban,

–        a versenyző nem egyenesedik ki a visszalépés után.

–        Amennyiben a versenyző ledobja, leteszi a súlyzót, súlyzókat, úgy a 2 perc véget ért.

  1. Felülés tárcsával (10 kg)

Kiinduló pozícióban a versenyző hanyatt fekvésben helyezkedik el, ahol a térdek és a csípő 90 fokos szöget zárnak be. A versenyző talpai csípőszéles terpeszben helyezkednek el a talajon. A versenyző a mellkasa felett, hajlított könyökökkel tartja a 10 kilós tárcsát. Ezt követően a versenyző felülést hajt végre, hajlított könyökökkel, amíg a törzs merőleges nem lesz a talajra, és a tárcsa a térdei elé nem kerül. Majd a versenyző visszatér a kiinduló pozícióba, ahol a felsőháti szakasz érinti a talajt. A talpak valamely részének végig érintkezniük kell a talajjal.

 

Mindkét nem 10 kg-os tárcsát használ.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a versenyző lába elemelkedik a talajról,

–        a versenyző nem hajt végre teljes felülést,

–        a versenyző hátának felsőháti szakasza, nem érinti a talajt az alsó pozícióban,

–        a felső pozícióban a tárcsa nem kerül a versenyző térdei elé,

–        a versenyző terpeszben, a lábai között hajtja végre a felülést.

 

 

 

  1. Kettlebell Snatch (8 / 12 kg)

Kiinduló pozícióban a versenyző az ismétlést a földről indítja, majd fej fölé, fül mellé juttatja a bellt. Ha bármilyen mobilitási probléma ezt gátolná, akkor az adott bírónak a feladatsor megkezdése előtt ezt jeleznie kell. Felső pozícióban teljes lockout (térd, csípő, könyök nyújtott helyzetben, a kar függőleges) és pillanatnyi megállítás szükségeltetik. A versenyző a felső pozíció után visszatér a kiinduló pozícióba, ahol a kettlebell érinti a talajt. A kézcsere bármely pozícióban megengedett. Az utolsó ismétlés után a bellt ledobni tilos. Ha ez mégis megtörténne, úgy az utolsó ismétlés elvételre kerül.

 

A női versenyzők 8 kg-os giryát használnak, még a férfiak 12 kg-osat.

 

Érvénytelen az ismétlés, amennyiben:

–        a felső pozícióban nem érvényesül a teljes lockout,

–        az alsó pozícióban a kettlebell nem érinti a talajt,

–        a pillanatnyi megállítás nem történik meg a felső pozícióban,

–        a versenyző az adott ismétlés után eldobja, elejti a kettlebellt.